A Note: Nash Equilibrium Local Search Algorithm for n-Person Games in Multi-Matrix Settings
Reviews
Readers community rating
0.0 (0 votes)


Views
169


Downloads
28
Date of publication
11.01.2022
Public year
2021
DOI
10.33276/S265838870017210-4
A Note: Nash Equilibrium Local Search Algorithm for n-Person Games in Multi-Matrix Settings
Read   Download pdf
Annotation

The effectivity of using the local search algorithm (mountain climbing) for searching Nash equilibrium in n-person games in multi-matrix settings using the Python software environment has been studied.  

About authors
Ustav Malkov
leading scientist collaborator
leading
References

1. Konno, H. A cutting plane algorithm for solving bilinear programs / H. Konno // Mathematical Programming. – 1976. – V. 11, Issue 1. – p. 14–27.

2. Orlov, A. V. Numerical search for equilibria in bimatrix games / A. V.Orlov, A. S. Strekalovskii // Comput. Math. Math. Phys. – 2005. – V. 45, N6. – p. 947–960.

3. Porter, R. W. Simple Search Methods for Finding a Nash Equilibrium / R. W. Porter, E. Nudelman, Y. Shoham // Games and Economic Behavior. – 2009. – V. 63, N. 2. – p. 642-662.

4. Гольштейн, Е. Г. Приближенный метод решения конечной игры трех лиц / Е. Г. Гольштейн // Экономика и математические методы. – 2014. – Т. 50, № 1. – с. 110-116.

5. Strekalovskii, A. S. Polymatrix games and optimization problems / A. S. Strekalovskii, R. Enkhbat // Autom. Remote Control. – 2014. – V. 75, N4. – p. 632–645.

6. Orlov, A. On computational search for Nash equilibrium in hexamatrix games / A.Orlov, A.Strekalovsky, S.Batbileg // Optimization Letters. – 2014. – V.10, No.2. p. 369-381.

7. Lemke, C. Equilibrium Points of Bimatrix Games / C. Lemke, C. J. Howson // Journal of the Societyfor Industrial and Applied Mathematics. – 1964. – V. 12. – p. 778-780.

8. Golshteyn, E. The Lemke–Howson Algorithm Solving Finite Non-Cooperative Three-Person Games in a Special Setting / E. Golshteyn, U. Malkov, N. Sokolov // DEStech Transactions on Computer Science and Engineering. – 2018.

9. Batbileg, S. A global optimization algorithm for solving a four-person game / S. Batbileg, N. Tungalag, A. Anikin [and others] // Optimization Letters. – 2019. – V.13. – p.587-596.

10. Enkhbat, R. A Note on Four-Players Triple Game/ R. Enkhbat, S. Bathileg, A. Anikin [and others] // Contributions to Game Theory and Management. – 2019. – V.XII. – p.100-112.

11. Гольштейн, Е. Г. Эффективность приближенного метода решения конечной игры трех лиц (вычислительный опыт) / Е. Г. Гольштейн, У. Х. Малков, Н. А. Соколов // Экономика и математические методы. – 2017. – Т. 53, № 1. – с. 94-107.

12. Neumann, John Von. Theory of games and economic behavior / John Von Neumann, O. Morgenstern. – Princeton University Press, 1944. – 674 p.

13. Орлов, А. В. С. Батбилэг, Олигополистический банковский сектор Монголиии и полиматричные игры трех лиц / А. В. Орлов, С. Батбилэг // Известия Иркутского государственного университета. – 2015. – Т. 11. Серия «Математика». – С. 80–95.

Полная версия доступна только подписчикам
Подпишитесь прямо сейчас